W odpowiedzi na zgłoszenia brokerów dotyczące swobody kontraktowej między przedsiębiorcami do kształtowania porozumień pozwalających na uregulowanie warunków rezygnacji z porady zgodnie z art. 32.1.4 ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, Stowarzyszenie wystąpiło o opinie prawne, które mamy nadzieję pozwalają odpowiedzieć na wątpliwości środowiska.

Stowarzyszenie zwraca uwagę na najistotniejsze wnioski:

  • klient może złożyć oświadczenie o rezygnacji z porady, uczynić to powinien jednak w formie dokumentowej,
  • warunki rezygnacji z porady mogą być ustalone między klientem a brokerem w umowie lub jej załącznikach,
  • sposób w jaki strony ustalają warunki rezygnacji z porady nie mogą wprowadzać klienta w błąd.

 

Stowarzyszenie opracowało powyższe zagadnienie pod kątem umów B2B, co oznacza, że w przypadku konsumentów (B2C) wnioski jak i opinie prawne mogą nie oddawać bieżącego stanu prawnego i jego wykładni.